"אין לך לב": בנט בא במיוחד להצביע נגד החוק של אשר לייצוג חרדים

אבי רבינא 3 Comment on "אין לך לב": בנט בא במיוחד להצביע נגד החוק של אשר לייצוג חרדים

החוק של ח"כ יעקב אשר לייצוג הולם לחרדים במוסדות התכנון נפלה במליאת הכנסת על חודו של קול, 57 תמכו מול 58 שהתנגדו כשבנט בא במיוחד להצביע נגד החוק החשוב | אשר תקף אותו בחריפות: "כשהיית באופוזיציה רצת לערים החרדיות ללטף ילדים חרדים, היום אתה מתעלל בהם!"

חבר הכנסת יעקב אשר, ח"כ יעקב אשר, חה"כ אשר
ח"כ יעקב אשר צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ראה"מ נפתלי בנט הצביע נגד הצעת חוק של ח"כ אשר לייצוג חרדים במוסדות התכנון וחטף מתקפה חריפה: הצעת החוק של ח"כ יעקב אשר, שבאה לתקן אפליה בת שנים רבות ולקבוע חובת ייצוג הולם לחרדים במוסדות התכנון הממשלתיים, נפלה היום (רביעי) במליאת הכנסת לאחר שראה"מ נפתלי בנט בא במיוחד להצביע נגדה ובכך הוביל לתוצאה של 57 תומכים מול 58 מתנגדים.

למרות שמי שאחראית על הנושא היא שרת הפנים איילת שקד, היא נעדרה מהמליאה בזמן ההצבעה ושלחה את שר הבריאות ניצן הורוביץ לענות במקומה. ח"כ אשר עקץ על כך ואמר "ימות המשיח, שר הבריאות ממרצ נותן את התשובה שלשרת הפנים מימינה", ואז פנה לבנט שהגיע במיוחד להצביע נגד החוק: "כשהיית באופוזיציה, בתקופת הקורונה, באת ללטף ילדים חרדים ולהצטלם עם ראשי הערים, אבל היום, כשאתהיושב בשלטון, לא רק שאתה לא דואג להם, אתהגם מתעלל בהם משיקולים פוליטיים".

"כל מה שיועז הנדל מתעלל בחרדים, זה מהוראה הישירה של הלשכה שלך, שרוצים שהחרדים יבואו לשולחן הממשלה, הכל אצלך זה פוליטיקה. שמת לך מטרה שיהיה לך בכרטיס ביקור 'ראש הממשלה לשעבר' ומעבר לזה לא מעניין אותך כלום, אין לך רגישות, אין לך לב. גם אתה לפיד, אתה הרי בעד שילוב, לא? מבקשים פה לשלב יועצים חרדיים. הרי עמדת ודיברת על אחיי החרדים, שילכו לעבוד, אני לא רוצה להגיד למה אתם מתכוונים – לאן החרדים ילכו".

אשר המשיך: "ההצעת חוק לא מדברת על מינוי של אנשים פוליטיים, אלא באנשי מקצוע עם רף שתקבע המדינה, אדריכלים, מהנדסי עיר, מהנדסי נוף או דברים כאלה. כל בקשתנו היא שעל שולחן השרטוטים של מדינת ישראל, בוועדות, בוותמ"ל, בוועדות התכנון הלאומיות, יהיו אנשים שיכירו מבפנים את הצרכים הייחודיים של הציבור החרדי, ואתה בא להתנגד לזה מטעמים פוליטיים וציניים נטו.

אשר הדגיש כי "מעבר לעובדה שבמצב כיום ישנה אפליה של ציבורים שכמעט אינם מיוצגים, יש גם חשיבות מקצועית ואזרחית לייצוגם במוסדות התכנון, שכן לדיור החרדי אופי תכנוני שונה, צרכים שונים ואפילו פרוגרמות תכנוניות אחרות של משרד השיכון". בהקשר זה הזכיר את הפרויקט שהותאם לציבור החרדי בקריית גת מערב, מה שנקרא שפיר, כדי לפתור חלק ממצוקת הדיור, דבר שבוטל באבחה על ידי הממשלה הנוכחית. "שלחתם אותנו לכסייפא שכבר הגישה עתירה משפטית נגד התכנית", כך אשר.



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    אינעל בנט וחבריו

  2. 2

    עוד מעט והרשעים נופלים לבור עעעמממוווקקק

  3. 1

    פולטיקה מה אתה מתרגש???
    יעקב אשר אתה והחברים החרדים שלך שבחרנו בהם למה הצבעתם נגד הקמת ועידת חקירה ממלכתית לאסון מירון???
    כולם אותו דבר, אין חדש תחת השמש